Jeśli jesteś właścicielem nowo powstałej firmy, za pewne jesteś świadom tego, że pierwszy rok funkcjonowania działalności jest najtrudniejszy. Należy dołożyć wszelkich starań, aby zminimalizować niepotrzebne koszty, pozyskać jak największą liczbę stałych klientów oraz inwestować w rozwój i usprawnienia kluczowych mechanizmów. Niestety, wymogi urzędów nie zawsze są dla nas sprzyjające co powoduje, że mnóstwo funduszy jest przeznaczanych na cele nieistotne z naszego punktu widzenia. Każda firma musi posiadać siedzibę, a to kolejny wydatek. Być może rozwiązaniem jest wirtualne biuro?

Jeśli decydujemy się na biura wirtualne Warszawa okaże się dobrym wyborem, gdyż tam spotkamy się z najlepiej rozwiniętym rynkiem pod tym względem. Istnieje tam szereg firm, które świadczą usługi tego typu dla swoich klientów. Można powiedzieć, że jest to outsourcing usług księgowych i biurowych, które w innej sytuacji, musiałyby być wykonywane przez przedsiębiorcę lub jego pracowników. Mali i średni przedsiębiorcy oraz freelancerzy, coraz chętniej decydują się na tę opcję licząc, że uda im się zaoszczędzić nieco na kosztach administracyjnych.

Jak zaoszczędzimy?

Budowa własnej siedziby, jest to opcja, która zarezerwowana jest raczej dla dużych firm, które posiadają już mocną i ugruntowaną pozycję na rynku. Klasyczny wynajem z kolei, nie jawi się jako tanie rozwiązanie, gdyż już sam czynsz potrafi generować ogromne koszty. Pamiętajmy, że dochodzą do tego jeszcze opłaty za media, wynagrodzenia dla pracowników oraz koszty związane z zakupem drogiego sprzętu biurowego.

Z drugiej strony na pewno uda się nam znaleźć tanie wirtualne biuro w Warszawie, gdzie spotkamy się z ceną wynoszącą jedynie kilkadziesiąt złotych na miesiąc. W porównaniu do pozostałych rozwiązań, jest to kwota bardzo niska, która z pewnością nie przekroczy budżetu żadnej firmy. Wszystko co uda się nam zaoszczędzić, będziemy mogli przeznaczyć na rozwój działalności uraz usprawnienia jej funkcjonowania.

Dodatkowe świadczenia

Wirtualne biura to nie tylko pozyskanie adresu, to także sporo dodatkowych świadczeń, z których będziemy mogli skorzystać podczas trwania współpracy. To m.in. kompleksowa obsługa naszej firmowej poczty. Jeśli jakakolwiek korespondencja trafi do biura, pracownik odbierze ją i powiadomi nas o tym. Na naszą prośbę, list może zostać odesłany pod wskazany przez nas adres, lub zeskanowany i dostarczony na naszą skrzynkę mailową.

Kiedy zajdzie taka potrzeba, będziemy mogli skorzystać też z pomieszczeń dostępnych w biurze. Będą to chociażby sale konferencyjne o wysokim standardzie, gdzie w komfortowych warunkach przyjmiemy swoich ważnych klientów, a także zorganizujemy spotkanie lub naradę dla kontrahentów i wspólników.