Call center jest aktualnie jednym z najpopularniejszych stanowisk pracy. Nie da się ukryć, że praca w takim miejscu jest dość łatwa do znalezienia i nie wymaga większego doświadczenia. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się zacząć tam swoją karierę albo dorobić sobie trochę jeszcze w czasie nauki. Jednak przed rozpoczęciem pracy w telefonicznym centrum obsługi klienta, warto zwrócić uwagę na przyszłe stanowisko pracy. W takim miejscu mamy ciągły kontakt z klientem, a co za tym idzie, praktycznie bez przerwy używamy sprzętu telefonicznego. Źle dobrany lub niedopasowany do naszych potrzeb może nas męczyć przy dłuższym użytkowaniu, a nawet być niebezpieczny dla naszego zdrowia. Szczególną uwagę trzeba tu zwrócić na słuchawki stosowane w call center. Jednym z lepszych modeli, którego używa wiele firm jest Jabra evolve 20. Charakteryzują się one dobrą jakością dźwięku i lekką konstrukcją. Dają też możliwość wyboru, gdyż występują w dwóch wersjach – mono (słuchawka na jedno ucho) lub stereo (słuchawki na dwoje uszu). Oczywiście w przypadku call center, bardziej sprawdzą się słuchawki w wersji stereo, gdyż pomogą nam bardziej skoncentrować się na pracy i na prowadzonej aktualnie rozmowie telefonicznej.

Niestety, nie wszystkie firmy posiadające dział call center analizują potrzeby swoich pracowników. Czasami zdarza się, że dostają oni najtańsze z możliwych słuchawek, w których co chwilę słychać jakieś szumy. W takich słuchawkach najczęściej nie da się dostosować głośności prowadzonej rozmowy, co może być bardzo męczące, a w dłuższej perspektywie szkodliwe dla naszego słuchu. Na szczęście, obecnie na rynku wybór jest bardzo szeroki, więc wszystko zależy od pracodawcy. Modele takie jak Jabra evolve 20,czy inne modele słuchawek do call center, zapewniają wygodę użytkowania i zabezpieczenie Twojego słuchu. Są one wyposażone w specjalną technologię, która chroni Twoje uszy przed zbyt wysokimi dźwiękami i dostosowuje je do optymalnej głośności. Właśnie ta technologia jest jedną z ważniejszych, którą powinny posiadać słuchawki używane do pracy przez wiele godzin. Jeśli dany zestaw słuchawkowy nie jest w nią wyposażony, nie warto z niego korzystać przez dłuższy czas. Takie słuchawki mogą służyć do chwilowego słuchania muzyki, ale nie do całego dnia wytężonej pracy.

Tak więc, jeśli myślisz o pracy w call center, sprawdź czy warunki jakie oferuje firma na pewno są dobre. Jeśli masz taką możliwość, przyjrzyj się stanowisku pracy, a w szczególności słuchawkom z jakich będziesz korzystać. Zwróć uwagę jaki model słuchawek wykorzystuje firma. Jabra evolve 20 i inne popularne marki mają mnóstwo opisów i opinii w Internecie, więc łatwo przekonasz się czy to na pewno dobre słuchawki do takiej pracy. Będą one Twoim podstawowym narzędziem pracy przez cały dzień, więc warto upewnić się czy ich używanie nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu. Jeśli firma nie jest w stanie zapewni dobrego sprzętu lub nie chce się na to zgodzić, być może lepiej będzie rozejrzeć się za inną pracą, nie tak szkodliwą dla naszego słuchu.