Ogromna liczba firm oferujących usługi call center sprawia, że wielu przedsiębiorców ma duży dylemat odnośnie wyboru tej najlepszej. A znaleźć taką warto, ponieważ outsourcing call center zapewnia ogrom różnego rodzaju usług, przydatnych w rozwoju firmy. Jednymi z nich są badania ilościowe i jakościowe, dzięki którym zyskasz szeroką wiedzę na temat swojej działalności. Sprawdź więc czym powinieneś kierować się, wybierając odpowiednich specjalistów – oto 5 naszych sugestii!

Postaw na skuteczne badania ilościowe i jakościowe – w 5 krokach!

Po pierwsze – Kwalifikacje i doświadczenie

Jeżeli chcesz, aby Twoje badania ilościowe i jakościowe zostały przeprowadzone w sposób w pełni profesjonalny i kompleksowy, co pozwoli Ci zyskać informacje na temat prowadzonej działalności, sprawdź przede wszystkim to, jakie dana firma call center posiada kwalifikacje i doświadczenie. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoją strategią działania zajmą się osoby o odpowiednich umiejętnościach i wiedzy, wystarczającej do tego, by pozyskać wiarygodne informacje. Oczywiście bardzo często weryfikacja kwalifikacji pracowników takiej firmy będzie możliwa tylko dzięki opiniom osób, które wcześniej skorzystały z jej oferty – o tym jednak nieco później.

Po drugie – Pomoc w przygotowaniu strategii

Badania ilościowe i jakościowe wymagają odpowiedniej strategii, w tym dopasowania działań do Twoich celów biznesowych, potrzeb Twojej firmy, a także branży, w jakiej działa. Dlatego też musisz upewnić się, że firma call center tworzy strategię w pełni indywidualnie, rozpatrując Twoje potrzeby – jeżeli nie, powinieneś poszukać gdzie indziej, bo istnieje zbyt duże ryzyko tego, że oferowana pomoc okaże się nieprzydatna, a wyniki badań marketingowych nie będą wystarczająco wiarygodne.

Po trzecie – Dotychczasowe realizacje i wyniki

Dzięki stronie internetowej danej firmy możesz również sprawdzić jej dotychczasowe realizacji albo listę klientów, z którymi współpracowała. Jest to często pewien wyznacznik jakości świadczonych usług call center, choć oczywiście nie powinien być najważniejszy.

Po czwarte – Zakres oferty

Badania ilościowe i jakościowe to nie wszystko – outsourcing call center powinien bowiem obejmować również wiele innych działań, które pozwolą Ci rozwijać swoje przedsiębiorstwo na wielu płaszczyznach. Mówimy tutaj między innymi o telesprzedaży, obsłudze klienta, obsłudze reklamacji, generowaniu leadów czy też monitoringu należności. Im więcej usług oddaje do Twojej dyspozycji dana firma, tym większe zyskujesz możliwości w zakresie osiągania celów biznesowych.

Po piąte – Dotychczasowe opinie

No i na koniec wspomniane już opinie – jest to bardzo często najlepszy wyznacznik profesjonalizmu danej firmy oraz jakości świadczonych przez nią usług. Opinie możesz znaleźć w Google, mediach społecznościowych, a także na branżowych forach i są one bardzo ważne – dają Ci informacje na temat tego, czy firma spełnia oczekiwania swoich klientów i czy uzyskiwane przez nią wyniki rzeczywiście przyczyniają się do rozwoju firm klientów. Jeżeli nie – szukaj dalej.

Pamiętaj, aby – wybierając badania ilościowe i jakościowe – zwracać uwagę na powyższe kwestie, porównywać oferty i nie spieszyć się. Wybór odpowiedniej firmy będzie bowiem kluczowy jeżeli chodzi o rozwój biznesu i osiągane przez Ciebie wyniki w przyszłości.