Dobrze funkcjonujący biznes w dzisiejszych czasach, nie może odbywać się na pewno, jeżeli ten nie jest obecny również w przestrzeni internetowej. Jest to wręcz elementarny element, gdyż wpływa to na rozpoznawalność marki, budowanie pozytywnego i eksperckiego wizerunku, ale też na samą sprzedaż i zysk. Eksperci jednoznacznie stwierdzają, że niemal każda firma pragnąca rozwoju, powinna postawić na działania z zakresu SEO, gdyż tylko wtedy można liczyć na wymierne efekty naszej pracy.

W przeciwieństwie do linków sponsorowanych, czyli reklamy Google AdWords, pozycjonowanie stron jest na ogół darmowym działaniem, ponieważ nie wymaga opłaty dla firmy Google za to, że nasza strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Oczywiście bezpłatny charakter takich zabiegów jest względny, gdyż zwykle wymaga pomocy specjalistycznej agencji SEO, która profesjonalnie podejdzie do zadania.

Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Jako, że większość produktów i usług wyszukiwana jest dzisiaj za pośrednictwem wyszukiwarki Google, warto aby nasza strona internetowa na zapytania użytkowników dotyczących naszej branży, wyświetlała się jak najwyższej. Pozycjonowanie Google, to oczywiście optymalizacja witryny względem algorytmów wyszukiwarki internetowej, systematyczne działania z zakresu SEO, ale jednym z istotniejszych punktów jest przede wszystkim dobór odpowiednich słów kluczowych, na które pozycjonowana będzie nasza strona internetowa. Jest to o tyle istotne, gdyż warto aby podejść do tego w przemyślany, ale przede wszystkim opłacalny sposób. Należy bowiem nie tylko postępować zgodnie z zasadami Google, ale też znać preferencje i kształt zapytań naszych potencjalnych klientów, którymi posługują się podczas poszukiwania konkretnych usług bądź produktów.

Postawić na agencję SEO, czy może samodzielnie zająć się pozycjonowaniem stron?

Chociaż często jest tak, że niektóre z czynności związane z pozycjonowaniem SEO może wykonać samemu, cały proces zdecydowanie lepiej poprowadzi za nas profesjonalna agencja, która zatrudnia specjalistów z tej branży. Warto mieć na uwadze, że są to działania wielopłaszczyznowe, którymi zajmuje się często zespół osób. Zanim w ogóle zacznie się pozycjonowanie strony WWW, konieczne jest wykonanie specjalnego audytu, który przyniesie mnóstwo cennych informacji, a będą one dotyczyć zarówno pozycjonowanej witryny, jak i działań konkurencji z naszej branży. Dopiero później technicy SEO, a także copywriterzy podejmą odpowiednio dobrane działania, których celem będzie zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania Google.

Dlaczego w większości przypadków samodzielne działania nie okażą się dobrym rozwiązaniem? Otóż algorytmy funkcjonujące w wyszukiwarce charakteryzuje bardzo specyficzne, a jednocześnie zmienne działanie. Są one wyczulone na niektóre czynności, a nadmierne stosowanie niedozwolonych praktyk, bywa surowo karane poprzez nałożenie filtra na stronę. Specjaliści SEO zwykle muszą nieustannie się doszkalać, a także podążać za zmianami, do jakich często dochodzi we wspomnianych algorytmach. Chociaż usługi agencji SEO bywają nieco kosztowne, są one konieczna, jeżeli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu stron. Co więcej, jeżeli faktycznie uda się uzyskać zamierzone cele, często wzrost naszych zysków sprawi, że inwestycja w tę usługę zwróci się nam kilkukrotnie.