Standy reklamowe są popularną formą bezpośredniego dotarcia do klienta. Umożliwiają zwiększenie handlu, rozszerzenie promocji i skuteczną walkę o wyższy obrót. Jeżeli chcesz zamówić stand, powinieneś sprawdzić, który producent standów reklamowych podoła wyzwaniu. W jaki sposób wybrać takową firmę?

Pamiętaj, że każdy producent standów reklamowych jest inny i może skupiać się na innym rodzaju standów. Jeżeli interesują Cię jednak duże możliwości i szeroki zakres działania, postaw na producenta, który sprosta Twoim oczekiwaniom?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze producenta standów reklamowych?

Stand reklamowy to bardzo często spora inwestycja, wymagająca większego nakładu finansowego. Z tego względu producent standów reklamowych musi odpowiadać na Twoje oczekiwania. Przy wyborze zwróć uwagę na obsługę przedsprzedażową. To oznacza, że dobry producent będzie z Tobą w stałym kontakcie, w miarę szybko wyceni koszt realizacji Twojego pomysłu i opisze proces produkcyjny, a także czas stworzenia takowego projektu. Jeżeli firma ociąga się z odpowiedzią albo zmienia ciągle czas realizacji – nie bierz się za ich usługi.

Kolejnym czynnikiem, zwracającym uwagę na materiały, które producent chce wykorzystać przy tworzeniu Twojego standu. Pamiętaj, żeby stawiać na wyższą klasę (np. podłoża), bo przy eksploatacji całość może się zniszczyć. Rozpoznasz je m.in. po gwarancji, jakiej udziela producent. Im dłuższa i bardziej obszerna, tym materiały będą lepsze Ostatnią kwestią, która warta jest uwagi to oczywiście cena. Jej poświęciliśmy jednak osobną część tekstu.

Czy cena powinna być najważniejsza?

Niektórzy zleceniodawcy przy zamawianiu standów opierają się wyłącznie na cenie. To ogromny błąd. Cena jest ważna, ale zamiast rezygnować z jakości materiałów użytych do produkcji standu, lepiej postaw na mniejszą powierzchnię projektu albo mniej rozbudowaną liczbę mebli czy materiałów reklamowych. Dlaczego?

Jeżeli stand będzie bardzo tani, to może szybko się okazać, że nie spełnia swojej roli. Producent standów reklamowych może mieć też bardzo długi czas realizacji, przez co nie będziesz mógł pokazać zalet firmy na targach czy eventach.

Niska cena oczywiście może przyciągać, ale przede wszystkim zwróć uwagę na stosunek ceny do jakości. Jeżeli producent standów reklamowych, oferuje ciekawą promocję – warto z niej skorzystać. W przypadku firm, które nie mają wielkiego pojęcia o produkcji takich materiałów, lepiej unikać przydzielania im tak rozbudowanych zleceń.

Jak zweryfikować swoje wątpliwości? Najlepiej skontaktuj się z przedstawicielami firmy i zadaj im kluczowe pytania (o materiał, cenę i czas realizacji), a także poszukaj opinii i zdjęć dotychczasowych projektów.

Pamiętaj o własnej inicjatywie i pomysłach

Na koniec nasza rada – tworząc stand nie polegaj wyłącznie na sugestiach producenta. Wyjdź z własną inicjatywą i koryguj projekt tak, aby odpowiadał on Twoim wymaganiom. Tylko w ten sposób zapewnisz sobie skuteczną reklamę, która dotrze do potencjalnych i przyszłych klientów.